האומן 25- בניין ברעמי קומה 1 ירושלים

LOGO-HN-CITY
Train inside, empty seats on the train.

מי מאיתנו אינו חווה את עומסי התנועה והפקקים בכבישים בכל הארץ? אם פעם היו אלו שכיחים בעיקר בשעות הבוקר, כשכולם יוצאים לעבודה, ובשעות אחר הצהריים, כשהם חוזרים - כיום נראה ששיירות כלי הרכב עומדות וזוחלות במהלך רוב שעות היממה. אין זה מפתיע, שכן מספר המכוניות הפרטיות בישראל עולה מדי שנה. במקביל, הרחבת הכבישים אינה עומדת בקצב עליית מספר כלי הרכב. לשמחתנו, פרויקטים רחבי היקף של תחבורה ציבורית - רכבות כבדות וקלות, רכבת תחתית ועיבוי שירות האוטובוסים - נמצאים בעיצומם ואמורים לייצר הקלה לכשיסתיימו. הוצאתם לפועל אורכת זמן רב, אך שווה לחכות, שכן הם צפויים לעשות מהפכה של ממש בחיינו.

כיצד תשפיע תחבורה יעילה יותר על חיי היומיום שלנו?

חסכון בזמן: נגישות טובה יותר לתחבורה ציבורית על סוגיה השונים תחסוך זמן רב בדרכים ותאפשר הגעה מהירה יותר ליעד. עוד ניתן יהיה לנצל את זמןן הנהיגה המבוזבז לדברים אחרים כגון עבודה או קריאה.

חסכון בהוצאות: שימוש בתחבורה ציבורית יביא לצמצום מספר כלי הרכב בבית, יאפשר להסתפק ברכב אחד ואולי אפילו לוותר גם עליו. כך יצטמצמו הוצאות התחזוקה השוטפת, התדלוק והטיפולים.

חופש התניידות: אוכלוסיות מסוימות, דוגמת נוער, חיילים, סטודנטים וקשישים - שאינם יכולים לנהוג ברכב מסיבות כגיל או נגישות לרכב - יוכלו להתנייד בקלות ללא תלות במסיעים למיניהם (חסל סדר "אבא, תסיע אותי").

פנאי: הגעה לפגישות חברתיות, מקומות בילוי, קניות וכדומה תהפוך לפשוטה ותייתר התלבטויות הנובעות מקושי בהגעה או ממרחק.

עבודה: יתאפשר לעבוד גם במקומות מרוחקים יחסית מהבית. מספיק שבקרבת הבית תהיה תחנת רכבת כבדה/קלה/תחתית שמגיעה למקום העבודה - והנסיעה תהיה קצרה בהרבה ונטולת פקקים.

ירידה בפליטת גזי החממה תאפשר שיפור משמעותי באיכות הסביבה בכלל ובאיכות האוויר שאנו נושמים בפרט. גם משאבי אנרגיה כדלקים ינוצלו פחות.

ויסות של מחירי הנדל"ן: קשיי התנועה בישראל יצרו מצב של עומס על אזור המרכז, בו מרוכזים רוב מקומות העבודה, ועליית מחירים חדה בו. תחבורה ציבורית ארצית יעילה תאפשר גם למי שאינו גר באזור המרכז לעבוד בו, שכן ההגעה תהיה פשוטה ומהירה. דירות ששוויין נמוך יחסית עקב מחסור בתשתית תחבורה ציבורית קרובה יעלו את ערכן כשתחנות רכבת כבדה/קלה/תחתית יוקמו בקרבתן.

דילוג לתוכן