האומן 25- בניין ברעמי קומה 1 ירושלים

LOGO-HN-CITY
Tiler putting tiles adhesive to the floor with the trowel and notched trowel.

לריצוף הבית יש השפעה על מספר פרמטרים בחוויית המגורים בו, דוגמת האווירה, מידת האור בחלל והקרנתו על החיפויים ועל הריהוט. לכן יכולה בחירת הריצוף להשפיע מהותית על עיצוב הפנים ומראה האלמנטים השונים בבית. כך, למשל, ידוע שמרצפות קטנות נותנות תחושת חדר קטן בעוד שמרצפות גדולות נותנות תחושת מרחב.

כדי לא לפספס כשמבצעים בחירה חשובה זאת, מומלץ לא לבחור ריצוף ב"שלוף" אלא להתעמק בבחירה ואפילו לעשות אותה בעזרת מעצב פנים, שיסייע להגדיר את הצרכים ולקבוע איזה גוון ריצוף מתאים לחלל הדירה, איזה סוג ריצוף עדיף בחדרים ובחדרי הרחצה ומהו גודל הריצוף הנכון. בנוסף לפרמטרים אלו יש גם לקחת בחשבון את התכונות והמאפיינים של הריצופים השונים, דוגמת עמידות, רמת ספיגה ורמת חספוס. בחדרי רחצה נהוג לבחור מרצפות קלות לניקוי ולתחזוקה שיהיו עמידות לרטיבות ובעלות מקדם החלקה מתאים. כשעושים זאת יש גם לשים לב להתאמתן העיצובית לחיפוי הקירות ולשאר האלמנטים בחדר.

אילו סוגי ריצופים קיימים?

קרמיקה: סוג ריצוף ותיק שהשתכלל מאוד הודות לטכנולוגיות ייצור חדשניות ומתוחכמות שנכנסו. ריצוף בקרמיקה פופולרי מאוד בישראל, בה ניתן למצוא מגוון עצום של עיצובים, טקסטורות, צבעים ומרקמים. חיסרון הריצוף הקרמי הוא שלא ניתן לקבל קו מראה נקי ואחיד בכל האריחים.

גרניט פורצלן: המרצפות הנפוצות ביותר כיום. מאפיינן העיקרי הוא קשיחות ועמידות מפני אלמנטים שוחקים כרטיבות, שינויי טמפרטורה, קרינת שמש והזמן שחולף. אריחים אלו גם קלים לתחזוקה. אריחי גרניט פורצלן זמינים גם כן במגוון רחב ואף מציעים אפשרות להדפיס עליהם הדפסים שונים. ניתן למצוא אותם גם במידות גדולות וביחד הם מספקים אחידות ומראה מבריק. עוד ניתן למצוא בשוק מרצפות דמויות פרקט מגרניט פורצלן, המאופיינות במראה טבעי דמוי עץ ובנוחות לתחזוקה.

ריצוף טבעי: מורכב מחומרים טבעיים דוגמת שיש ובזלת. ריצוף זה מספק מראה מבריק ויוקרתי שבכוחו להפוך את עיצוב הדירה למפואר יותר. חסרונותיו הוא צורך בתחזוקה רבה וסיכוי לנזקים שאי אפשר להסתירם.