האומן 25- בניין ברעמי קומה 1 ירושלים

LOGO-HN-CITY
Hobby sound

בידוד מרעש הוא אלמנט חשוב מאוד במבני מגורים, בתי מלון ובתי ספר. בידוד יעיל עושה את ההבדל בין שהות שקטה ונעימה לכזאת בה הצלילים שמפיק כל אחד במבנה מפריעים לשני.

למניעת מעברי רעש או קולות מחדר לחדר נדרש בידוד אקוסטי. זהו חומר חוסם רעש דו כיווני, כלומר: מונע מרעש פנימי לצאת החוצה ומרעש חיצוני להיכנס פנימה. מינון חומר הבידוד האקוסטי נעשה בהתאם למידת הרעש שיש לבודד. כשמדובר ברעשים חזקים מוסיפים חומר בידוד אקוסטי חזק ויעיל יותר. את החומר מבודד הרעש מוסיפים לקיר, לתקרה או מתחת למרצפות. חלק מחומרי הבידוד האקוסטי יעילים גם לבידוד תרמי ומשמשים לשתי המטרות בו זמנית.

קיים מגוון של חומרי בידוד אקוסטי, המתאימים למקומות ולמשטחי בידוד שונים. אלו הסוגים השכיחים:

יריעות בידוד אקוסטי: עשויות מגומי דק, לא תופסות מרחב גדול ומספקות רמה גבוהה של בידוד אקוסטי. בדרך כלל משמשות היריעות לבידוד אקוסטי לקיר קיים כשהמקום מוגבל או להגברת בידוד אקוסטי קיים עבור רעשים גדולים. הן לא מספקות בידוד תרמי. מחיר יריעת הבידוד האקוסטי נחשב לגבוה: כ-160 ש"ח למ"ר.

צמר סלעים: חומר הבידוד האקוסטי הנפוץ ביותר. החומר מיוצר ברמות דחיסה שונות - 30 ק"ג, 60 ק"ג, 80 ק"ג ו-120 ק"ג - בהתאם לרמות בידוד שונות הנדרשות. ככל שהחומר דחוס יותר כך הוא שוקל יותר ויעיל בבלימת רעשים חזקים יותר. בניגוד ליריעות הבידוד, צמר הסלעים יכול לשמש גם כחומר בידוד תרמי. הוא עמיד לחום ואינו דליק. עוד קיים צמר סלעים עטוף: חומר העטוף בניילון שיכול לשמש מקומות בהם קיימת חדירה של מים, כמו גגות. עטיפת הניילון מונעת את התפוררות החומר מרטיבות. מחירו של צמר הסלעים נמוך יותר מזה של יריעות הבידוד.

צמר זכוכית: עשוי ממשטח סיבים קשיח. מתאים לבידוד אקוסטי בסיסי המונע רעשים קלים. בדומה לצמר סלעים, גם הוא מיוצר ברמות דחיסה שונות - עד 60 ק"ג למ"ר. עוד בדומה לצמר הסלעים, גם הוא יעיל בבידוד תרמי. מחירו הוא הנמוך ביותר בין שלושת הסוגים שצוינו.